Stap 1: De (G)MR besluit de Reglementencheck aan te vragen en vult het formulier in.
Elke (G)MR kan zelfstandig besluiten om de Reglementencheck aan te vragen. Via het onderstaande formulier kunt u de gegevens van uw (G)MR en uw eigen gegevens invullen. U stuurt gelijk de benodigde documenten en url mee. Bij het invullen van het formulier kunt u dus direct het medezeggenschapsreglement, het huishoudelijk reglement en de link naar de (G)MR-pagina uploaden. Indien u specifieke vragen voor ons heeft, kunt u deze meesturen bij de desbetreffende vraag in het formulier.
Zodra uw aanvraag is verstuurd, zorgen wij ervoor dat de factuur naar het factuuradres wordt verzonden. Voor (G)MR’s die een VOO-Basis of VOO-Volledig lidmaatschap van de VOO hebben, geldt dat de reglementencheck eens per twee jaar gratis is.
Stap 2: Wij gaan aan de slag
Zodra we de bestanden en de url hebben ontvangen, gaan we voor u aan de slag. We checken de documenten op de volgende onderdelen:
- Voldoen de afspraken aan de (minimale) wettelijke vereisten?
- Zijn afspraken duidelijk genoeg opgenomen, of dienen bepaalde zaken duidelijker te worden opgeschreven?
- Missen er afspraken waarvan aan te raden is om deze op te nemen in een van de reglementen?
- Zijn er bepaalde afspraken opgenomen die ter discussie kunnen worden gesteld/herzien kunnen worden?
- Zijn er andere belangrijke opmerkingen te maken over de toegezonden documenen?
Stap 3: We sturen u de bestanden terug
We zullen onze opmerkingen en vragen in de bestanden opnemen en sturen deze bestanden per e-mail naar u terug, samen met de opmerkingen over de (G)MR-pagina. Mocht u nog aanvullende vragen hebben, kunt u contact opnemen met de adviseur die de check heeft uitgevoerd.