Janny Arends

Janny Arends  Senior beleidsadviseur

Janny werkt sinds 1998 als (senior) beleidsadviseur bij de Vereniging Openbaar Onderwijs. Bij de VOO houdt zij zich bezig met medezeggenschap.


Over Janny

Janny studeerde onderwijskunde in Groningen en Amsterdam. Na haar studie werkte zij onder meer als onderzoeker op de Universiteit van Amsterdam (Kohnstamm-instituut) en Leiden (COMT). Haar onderzoeksgebieden waren de positie van vrouwen in het onderwijs en de maatschappelijke positie van minderheden in Nederland. Als stafmedewerker trad zij vervolgens in dienst bij BOinK (Belangenvereniging Ouders in de Kinderopvang) om daar de medezeggenschap van ouders bij de kinderopvang te bevorderen.

Sinds haar indiensttreding bij de VOO in 1998 ligt de nadruk van haar werkzaamheden ook op medezeggenschap. Janny coördineert het expertisecentrum medezeggenschap, ontwikkelt en verzorgt scholing en trainingen en is conflictbemiddelaar bij medezeggenschap in het onderwijs. Janny is auteur van het Zakboek medezeggenschap, dat elk jaar wordt uitgegeven door de Stichting Onderwijsgeschillen.

“Door de actieve inbreng van alle betrokkenen bij de school – ouders, personeel, leerlingen en directie – levert de medezeggenschapsraad een belangrijke bijdrage aan de kwaliteitsverbetering van het onderwijs.”


Contact met Janny

E-mail: [email protected]
Telefoon: 036 – 533 15 00

Inschrijven voor onze nieuwsbrieven

"*" geeft vereiste velden aan

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en updates*
Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks de nieuwste artikelen, tips en exclusieve inhoud over medezeggenschap, of kies voor de maandelijkse nieuwsbrief voor een update over het openbaar onderwijs.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Met enige trots presenteren wij onze eerste VOO Medezeggenschapsdag die op woensdag 22 mei aanstaande plaatsvindt in Amersfoort. Het programma bestaat uit lezingen en workshops die interessant zijn voor leden van medezeggenschapsraden en draait om de vraag: hoe kan de medezeggenschap bijdragen aan nog beter onderwijs?