In verband met de zomervakantie zijn we tot en met 11 augustus niet bereikbaar. We staan u graag weer vanaf 12 augustus te woord! De helpdesk is vanaf 19 augustus weer bereikbaar.

Klachtenregeling

    Home - Klachtenregeling

1. Definities
In deze regeling wordt verstaan onder:
a. Opdrachtgever: de natuurlijke- of rechtspersoon, die aan de Vereniging Openbaar Onderwijs (VOO) opdracht geeft tot het uitvoeren van een of meer diensten.
b. Diensten: het geven van ouderavonden, cursussen, advies, voorlichting, coaching, workshops, organiseren van personeelsdagen en/of de ontwikkeling van producten.
c. Opdrachtnemer: de VOO te Bussum.
d. Deelnemer: de natuurlijke persoon die deelneemt aan een van de cursussen of workshops van de VOO.
e. Klacht: een beschrijving van dat deel van een dienst waarover een opdrachtgever, deelnemer, persoonlijk- of niet-persoonlijk lid niet tevreden is.

2. Oplossing
Indien een deelnemer of opdrachtgever een klacht heeft over de organisatie, de communicatie, uitvoering of nazorg t.a.v. een cursus, dan is de eerste stap het contact opnemen met het Cursusbureau van de VOO, om te kijken of de oorzaak van de klacht direct kan worden verholpen.

3. Klacht in eerste instantie
Indien dat naar het oordeel van het Cursusbureau niet mogelijk of niet wenselijk is, en dat met redenen omkleed heeft toegelicht, staat het de deelnemer of opdrachtgever vrij een klacht in te dienen. Het Cursusbureau stelt de klagende partij in elk geval op dit moment deze klachtenregeling ter hand. Dit geschiedt bij de beleidsadviseur die verantwoordelijk is voor het cluster cursussen waar de betreffende cursus onder valt. Op de website: voo.nl/cursussen wordt elke cursus beschreven. In de kolom rechts naast elke cursus staat de verantwoordelijk beleidsadviseur met zijn of haar contactgegevens.

De beleidsadviseur neemt kennis van de klacht en gaat na of deze niet alsnog eenvoudig is te verhelpen. Indien dat niet het geval is, zal de beleidsadviseur binnen vier weken aan de klagende laten weten wat er met zijn/haar klacht is gebeurd.

4. Klacht in tweede instantie
Indien de klagende van mening is dat de afhandeling door de beleidsadviseur niet afdoende is, dan staat hem/haar de mogelijkheid open de klacht voor te leggen aan de directeur-bestuurder van de VOO. Deze stelt zich op de hoogte van de klacht, hoort de klagende en de beleidsadviseur en laat de klagende binnen 10 werkdagen zijn beslissing weten.

5. Beroep in laatste instantie
Indien de klagende van mening is dat de beslissing van de directeur niet afdoende is, dan staat hem/haar hiertegen de mogelijkheid van laatste beroep open. Hiertoe kan de klagende partij de kwestie voorleggen aan de onafhankelijk van de VOO opererende: Joke van der Burg, zelfstandig werkend specialist Onderwijs & Kwaliteit. Zij is bereikbaar via e-mail: [email protected]

Na ontvangst van het beroep tegen de beslissing van de directeur-bestuurder zal zij binnen 4 weken beide partijen horen en indien nodig nadere informatie opvragen. Uiterlijk 6 weken na aanhangig maken van het beroep zal zij een voor partijen bindende uitspraak doen en hen daar schriftelijk of per e-mail van in kennis stellen.

6. Inwerkingtreding
Deze klachtenregeling is in werking sinds 9 november 2023.

José Pieneman
Medewerker secretariaat

José werkt op het secretariaat van de VOO en houdt zich bezig met de organisatie van cursussen en personeelsbeleid.

Meer over José

Inschrijven voor onze nieuwsbrieven

"*" geeft vereiste velden aan

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en updates*
Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks de nieuwste artikelen, tips en exclusieve inhoud over medezeggenschap, of kies voor de maandelijkse nieuwsbrief voor een update over het openbaar onderwijs.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Op 19 september vindt de eerste VOO Openbaar onderwijsborrel plaats in ons kantoor in hartje Bussum. Tijdens deze bijeenkomst kunnen we onder het genot van een hapje en een drankje bijpraten over de meest recente ontwikkelingen in het onderwijs.



Bij de Vereniging Openbaar Onderwijs heeft Janny Arends zich de afgelopen 26,5 jaar als senior beleidsadviseur elke dag gepassioneerd ingezet voor goede medezeggenschap op scholen in het primair en het voortgezet onderwijs. Zij deed en doet dit vanuit de overtuiging dat goed onderwijs alleen tot stand komt als allen die bij de school betrokken zijn, mee-richting geven aan het beleid van de school. Dat betekent dat ouders, personeelsleden en in het voortgezet onderwijs ook leerlingen een serieuze rol moeten kunnen spelen in de medezeggenschap.