Nieuws

Governance in gesprek / Podcast

Gepubliceerd op: dinsdag 24 oktober 2023

Governance in gesprek is een onregelmatig verschijnende podcast van Hartger Wassink en Marco Frijlink. In deze aflevering gaan we dieper in op de Code Goed Toezicht van de VTOI-NVTK, de beroepsvereniging van toezichthouders in het onderwijs en de kinderopvang. Met Sam Terpstra, een van de onderzoekers van de vereniging spreken we over de rol van de code in de praktijk. Daarnaast gaan we nog even verder met het thema bezoldiging van toezichthouders, want VOS/ABB heeft een onderzoek gedaan naar de feitelijke gang van zaken én de vraag wat toezichthouders en bestuurders daar eigenlijk van vinden.

Luister hieronder:

Tags:
  • Victor Mensingh

    • 8 november 2023

    Beste Marco, Erg interessante podcast Ik zou graag wat meer willen weten over de verschillen (in de praktijk) tussen een one-tier en two-tier RvT. Ik merk dat een one-tier (wat een grotere betrokkenheid suggereert, dus meer tijd vergt) wordt ingevuld als een two-tier. Wat heeft jullie voorkeur? Nogmaals dank voor deze zeer interessante podcast. Mvg, Victor Mensingh En wat heeft jullie voorkeur?

Comments are closed.

Marco Frijlink
Voorzitter

Marco is de voorzitter van de VOO en is verantwoordelijk voor het goed functioneren van de vereniging.

Meer over Marco

Op 19 september vindt de eerste VOO Openbaar onderwijsborrel plaats in ons kantoor in hartje Bussum. Tijdens deze bijeenkomst kunnen we onder het genot van een hapje en een drankje bijpraten over de meest recente ontwikkelingen in het onderwijs.



Bij de Vereniging Openbaar Onderwijs heeft Janny Arends zich de afgelopen 26,5 jaar als senior beleidsadviseur elke dag gepassioneerd ingezet voor goede medezeggenschap op scholen in het primair en het voortgezet onderwijs. Zij deed en doet dit vanuit de overtuiging dat goed onderwijs alleen tot stand komt als allen die bij de school betrokken zijn, mee-richting geven aan het beleid van de school. Dat betekent dat ouders, personeelsleden en in het voortgezet onderwijs ook leerlingen een serieuze rol moeten kunnen spelen in de medezeggenschap.