Nieuws

Brief van ouderorganisaties naar kamerfracties

Gepubliceerd op: dinsdag 26 januari 2021

Op maandag 25 januari sprak de commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap over verschillende thema’s in het overleg Onderwijs & Corona. Ouderorganisaties hebben een gezamenlijke brief geschreven waarin zij de signalen van ouders beschrijven met het dringende verzoek deze punten mee te nemen.

De vijf urgentste aandachtspunten in deze brief zijn:

  • De noodopvang moet worden uitgebreid zodat ouders die niet thuis kunnen werken hun kind naar de opvang kunnen brengen.
  • Alle scholen in het so en vso moeten open voor hun leerlingen.
  • Om de druk op ouders door de langdurige schoolsluiting te verlichten moet er zo snel mogelijk een ‘coronaverlof’ komen.
  • De eindtoets in groep 8 moet dit jaar doorgang vinden.
  • Het kabinet moet in samenspraak met leraren, leerlingen en ouders gaan werken aan een langetermijnplan voor het onderwijs.

Lees de brief.

Brief naar kamerfracties

Inschrijven voor onze nieuwsbrieven

"*" geeft vereiste velden aan

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en updates*
Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks de nieuwste artikelen, tips en exclusieve inhoud over medezeggenschap, of kies voor de maandelijkse nieuwsbrief voor een update over het openbaar onderwijs.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Governance in gesprek is een onregelmatig verschijnende podcast van Hartger Wassink en Marco Frijlink. In deze aflevering gaan Marco en Hartger in gesprek met Marilieke Engbers. Op 21 mei verschijnt haar nieuwe boek 'Eenzaam aan de top' (geschreven samen met Pim Bouwman).



Het is weer zover. De lente is begonnen, maar zoals bijna elk jaar is er nog veel op aan te merken. Te koud, te nat, te instabiel. Het is net de Staat van het Onderwijs. Elk jaar in april presenteert de Inspectie van het Onderwijs onder die noemer haar bevindingen in een lijvig rapport. Ook dit jaar is het weer raak, met nog ronkender bewoordingen dan vorige editie...