Op 19 september vindt de eerste VOO Openbaar onderwijsborrel plaats in ons kantoor in hartje Bussum. Tijdens deze bijeenkomst kunnen we onder het genot van een hapje en een drankje bijpraten over de meest recente ontwikkelingen in het onderwijs.
Het openbaar onderwijs heeft een actief-pluriforme opdracht. Dit betekent dat het onderwijs bijdraagt aan ‘de ontwikkeling van de leerling met aandacht voor de godsdienstige, levensbeschouwelijke en maatschappelijke waarden, zoals die leven in de Nederlandse samenleving’. Daarom kunnen kinderen godsdienstig of humanistisch vormingsonderwijs krijgen. Niet alle openbare scholen weten wat ze ‘moeten’, maar vooral ook niet wat er tegenwoordig mogelijk is bij het invulling geven aan deze wettelijke verplichting. Vormingsonderwijs is een kans om leerlingen op openbare scholen wat extra’s te bieden op de thema’s socialisatie en persoonsvorming.
De VOO, Centrum voor Vormingsonderwijs en VOS/ABB organiseren op 15 april om 16:00 uur een gratis webinar over vormingsonderwijs.
Programma:
16:00 Welkom door Esther van Vroonhoven, directeur-bestuurder van Centrum voor Vormingsonderwijs
16:05 Hans Teegelbeckers (directeur VOS/ABB) over de actief pluriforme opdracht van het openbaar onderwijs
16:25 Marjon Jongsma (regiobegeleider Centrum voor Vormingsonderwijs) over hedendaags vormingsonderwijs in de praktijk
16:45 Vragen en gesprek met de deelnemers
17:00 Afsluiting
Marco is de voorzitter van de VOO en is verantwoordelijk voor het goed functioneren van de vereniging.
Meer over Marco"*" geeft vereiste velden aan
Op 19 september vindt de eerste VOO Openbaar onderwijsborrel plaats in ons kantoor in hartje Bussum. Tijdens deze bijeenkomst kunnen we onder het genot van een hapje en een drankje bijpraten over de meest recente ontwikkelingen in het onderwijs.
Bij de Vereniging Openbaar Onderwijs heeft Janny Arends zich de afgelopen 26,5 jaar als senior beleidsadviseur elke dag gepassioneerd ingezet voor goede medezeggenschap op scholen in het primair en het voortgezet onderwijs. Zij deed en doet dit vanuit de overtuiging dat goed onderwijs alleen tot stand komt als allen die bij de school betrokken zijn, mee-richting geven aan het beleid van de school. Dat betekent dat ouders, personeelsleden en in het voortgezet onderwijs ook leerlingen een serieuze rol moeten kunnen spelen in de medezeggenschap.