Column: Regiovorming en de rol van de medezeggenschapsraad
In december 2022 stuurden de toenmalige ministers Dijkgraaf en Wiersma van het Ministerie van Onderwijs een ‘Decemberbrief lerarenbeleid’ naar de Tweede Kamer. Daarin presenteerden zij regionale samenwerking tussen scholen en tussen schoolbesturen als een belangrijk onderdeel van een oplossing voor het lerarentekort. Hierover was overeenstemming bereikt met de vakbonden, de lerarenopleidingen en de sectorraden. Het idee is dat min of meer afgedwongen samenwerking scholen en besturen helpt meer te gaan handelen vanuit het grotere, collectieve belang, in plaats van vanuit het belang van de eigen organisatie, waardoor er allerlei suboptimale uitkomsten kunnen ontstaan.
Kopieer en plak deze URL in je WordPress site om in te sluiten
Kopieer en plak deze code in je site om in te sluiten